Google’dan kullanıcılara reklam özelleştirme imkanı
Amerika Birleşik Devletleri merkezli teknoloji devi Google, 2022’nin Mayıs ayında gerçekleştirdiği I/O geliştiriciler etkiliğinde “Reklam Merkezi” isimli yeni bir hizmet tanıtmıştı. Google, bu özellik ile kullanıcılarına; Google’ın Arama Motoru, Keşfet veya YouTube gibi uygulamalarında kendi reklamlarını özelleştirebilme imkanı sunacak. Kullanıcılar, artık hangi markadan veya kategorilerden reklam görüntüleyebileceklerini hakimiyet edebilecek. Yeni özellik şu an yalnızca yurt dışında aktif olarak kullanılabiliyor. Paylaşılan ekran görüntülerinde ise kullanıcıların “Reklam Merkezi” özelliğini kullanabilmesi için ‘Kişiselleştirilmiş Reklamlar’ seçeneğini aktif hale getirmesi gerektiği görülüyor.
Kullanıcılar, bu özelliği aktif ettikten sonra reklamları dilediği gibi özelleştirebilecek. Ayrıca, “Reklam Merkezi” uygulamasında bazı kategoriler ‘duyarlı’ başlığı altında yer alacak. Bu alternatiflerde içki, dostluk siteleri ve kilo ile ilgili reklamlar gösterilecek. Reklam Merkezi özelliğinin aktif edilmesi için gördüğünüz bir reklamın yanında bulunan üç nokta işaretine değilmesi yeterli olacak. Ancak yeni özellik, henüz ülkemizde kullanılamıyor. 

