NASA, süpersonik uçuşları patlama olmadan yapacak
İngiltere ve Fransa’nın yardımıyla imalatına başlanan ilk süpersonik ticari uçak Concorde, ilk uçuşunu 1969 yılına reelleştirmişti. Sesten süratli uçabilen Concorde, daha sonra alana gelen kısmetsizliklerden dolayı bir daha havalanamamıştı. NASA’nın Quesst misyonu, ses süratini geçerken çıkan ve gök hengamesini anımsayan patlama sesini ortadan kaldırmayı hedefliyor. Bu galibiyetin, yüksek süratli ticari hava yolculuğunda “yeni bir çağa” liderlik etmesi bekleniyor. Sonik patlama, süpersonik seyahatin önünü kapatan bir mani olarak karşımıza çıkıyor. Amerika Birleşik Devletleri ve öteki ülkeler, çıkan sesin yerde alana getirdiği rahatsızlık sebebiyle kara bölgeleri üzerinde süpersonik uçuşları menetmişti.
NASA’nın sonik patlamayı bastırma tasarısının merkezinde, şu anda Lockheed Martin tarafından Low Boom Flight Demonstrator projesi kapsamında geliştirilen X-59 uçağı yer alıyor. Sonik patlamanın yoğunluğunu eksiltip hengameyi yumuşatmak için, havacılık mühendisleri uçağın biçimini değiştirdi. Yeni uçağın ilk uçuşları 2023 senesinde hakikatleşecek. Şayet sonik patlama ortadan kalkarsa, NASA legal tertip edicilerden süpersonik uçuş yasağını kaldırmasını isteyecek. NASA’nın Quesst vazife entegrasyon müdürü Peter Coen, “Hemen hemen 50 yıldır uçaklarımızla saatte takribî 980 km sürate sıkışıp kaldık, bu surattan bir yere çok daha süratli gidebilmeliyiz. Yeni misyonumuzla bir kere daha ses duvarını aşabiliriz.” dedi.
