Twitter’da hashtag’ler fiyatlı üyelere sunulabilir
Sosyal medya devi Twitter, hashtag’lerle etkileşim biçimini değiştirmeyi düşünüyor ve bu vaziyet şimdiden oldukça tepki sürüklemiş gidişatta. Twitter, hashtag’lerin artık tıklanabilir olmadığı bir özelliği test ediyor. Şu anda kullanıcılar, aynı hashtag’e sahip değişik tweet’leri süratli bir biçimde bulmak için bir hashtag’i tıklayabilir. Ancak yeni yapılan testte, hashtag’lerin tıklanabilir özelliği kayboluyor. Bu testin arttaki nedenler bilinmez olsa da Wong’un, Twitter’ı hashtag’lere son vermeyi düşünmeye neyin ittiği mevzusunda bir fikri var.
Mühendis, özel bir sembole sahip hashflag olarak da öğreniliyor olan markalı hashtag’lerin tıklanabilir kalacağını belirtiyor. Bu özel hashtag’ler, tıpkı bir reklamda olduğu gibi, sadece kendileri için ödeme yapan markalara sunulacak. Başka bir deyişle Twitter, hashtag’leri fiyatlı içeriklere özel yakalamanın platforma daha fazla para kazandıracağı görüşünde. Öte yandan, bunun sadece dahili bir test olduğunu ve Twitter’ın hashtag’leri platformundan asla kaldırmayabileceğini de söylememiz gerekiyor. 9to5Mac’e konuşan bir Twitter lafçısı, bunun yalnızca web’de az rakamda insan tarafından görülebilen geçici bir test olduğunu söyledi. Lafçıya göre, Twitter’ın şimdilik platformdan hashtag’leri kaldırma gibi bir amacı yok. Ancak yapılan testler, Twitter’ın arka tasarıda bu fikri gözden geçirdiğini gösteriyor.
