Çin’de uslu telefon sevkiyatları yüzde 11 düştü

Uslu telefon pazarının büyük bir kısmını elinde bulunduran Çin, özellikle Xiaomi, Oppo ve Vivo gibi markalarla dünyada bir hayli kullanıcıya erişiyor. Ancak dünyanın en büyük uslu telefon pazarına yapılan sevkiyatlar, son aylarda düşmeye başladı. Araştırma işletmeyi Canalys’in perşembe günü bildirdiğine göre, Çin’de uslu telefon sevkiyatları üçüncü çeyrekte, ülkenin yavaşlayan ekonomisinin harcayıcı arzını negatif etkilemesi sebebiyle senelik bazda yüzde 11 düştü. Markalar, geçen senenin aynı yarıyılındaki 78,9 milyon adetten bu yarıyılda satıcılara toplam 70 milyon uslu telefon sevk etti. AKILLI TELEFON
Apple’ın Çin’deki sevkiyatları yüzde 36 çoğalışla 11,3 milyona yükseldi ve düşüşten etkilenmeyen tek marka olarak kayıtlara geçti. Analistler, çoğalışın iPhone 14 Pro modeline ve temel iPhone 14 modeline olan arzdan kaynaklandığını söylüyor. Shenzhen merkezli holding BBK’nin sahibi olduğu Vivo, 14,1 milyon aygıt sevkiyatı ve yüzde 20’lik pazar hisseyi ile Çin’de dorukta yer aldı. İlk üç sıradaki Vivo, OPPO ve Honor’un sevkiyatları sırasıyla yüzde 23, yüzde 27 ve yüzde 15 düşüş gösterdi. Apple, şu anda yüzde 13’lük pazar hissesiyle Çin’de en çok satan dördüncü marka konumunda. Uslu telefon markaları, şu anda küresel yonga kasveti sebebiyle zaman zaman yapım meseleleri yaşıyor. Yanlış arz hesaplaması, beklenmedik fabrika kapanışları ve Amerika Birleşik Devletleri-Çin gerilimleri gibi etmenlerin toplanması, markaları negatif etkiliyor.