Dünyanın en kıymetli markaları emin oldu

Dünyanın önde gelen marka danışmanlık firmalarından biri olan Interbrand, dünyanın en kıymetli markalarını kapsayan “best evrensel brands” raporunu yayınladı. Interbrand’in sıralamasında yer alan markaların toplam kıymeti yüzde 16 oranında çoğalarak 3,1 trilyon dolara erişti. Firma, dünyanın en kıymetli markalarını tanımlarken tutuma dayalı modeller ile finansal modellerin senteziyle oluşturdukları dört evreli finansal hipotez, markanın eforu, markanın rolü, marka kıymeti karma bir yöntem kullanıyor. Teknoloji devi Apple, üst üste onuncu kere dünyanın en kıymetli markası olmayı muvaffak oldu. Firmanın marka kıymeti, geçen seneye göre yüzde 18 çoğalışla 482,2 milyar dolara erişti. Dünyanın en değerli markaları belli oldu #1 Dünyanın en kıymetli markalarını kapsayan “best evrensel brands” raporuna göre, en kıymetli 10 marka şöyle: