Google’ın Türkiye’de oluşturduğu ekonomik değer 476 milyar TL’ye yükseldi
Dünyanın en büyük teknoloji firmalarından biri olan Google, ülkemizdeki faaliyetlerine tüm süratiyle devam ediyor. Google Türkiye, Türk ekonomisine katkılarının irdelendiği “Google Ekosistemi Sosyo-Ekonomik Değer Raporu”nu paylaştı. Rapora göre Google’ın 2021 senesinde dört temel ürün ve hizmet kategorisiyle oluşturduğu ekonomik değer, 476 milyar TL’ye erişerek GSYH’nin yüzde 6,6’dene erişti. NTV’de yer alan habere göre, arama motorunun 2021 seneyi Türkiye reklam hacmi 193 milyar TL’ye erişirken, işletme 4 sene içinde bu sayıyı 422 milyar TL’ye çıkarmak istiyor. Haritalar ve Firma profili kategorisinde 62 milyar TL kadar bir 2021 kazancı açıklayan şirket, Android ve Play Store temelinde ise yeniden 2021 seneyi için 210 milyar TL’lik bir kazanç paylaştı. İşletme 2025 haysiyetiyle bu alanda bütün 535 milyar TL‘yi kastediyor.
Bulut ve müessesesel alana müteveccih öbür ürünleri üzerinden 2021’de 12 milyar TL‘ye erişen Google, aynı senede 1,9 milyon istihdamı dayanaklarını da aktardı. Türkiye’de takribî 36 milyon bireyin Google Haritalar’ı kullandığını aktaran işletme, 2021 senesinde Türkiye ekonomisine 2018’e oranla 3,3 kat daha fazla katkı sağladıkları bilgisini de verdi. Google Türkiye Ülke Direktörü Mehmet Keteloğlu, “Google’ın ürün ve hizmetleri ile desteklediği ekosistemin Türkiye’de oluşturduğu sosyo-ekonomik değer artık pek çok sektöre dağılmış. Raporun bizi en çok heyecanlandıran neticelerinden biri şirketlere sunduğumuz Google Benim Firmam Profili’nin 2021 senesinde 700 binden fazla mikro ve minik firmanın ek kazanç çoğalışı elde etmesine katkı sağlaması oldu.” dedi. Türkiye’de 50 milyondan fazla bireyin kullandığı Google Arama’ya günde vasati 5 sual soruluyor. 2021 seneyi içerisinde Türkiye’deki Google Arama kullanıcılarının senelik zaman tasarrufu 2,3 milyar saate erişti. Arama ürünşanın fiyatsız kullanımı ile harcayıcı refahında 21 milyar TL’lik çoğalış asıllaştı.
