İkinci çeyrekte en çok akıllı saat satan markalar
Son senelerde oldukça popüler hale gelen giyilebilir teknolojilere liderlik eden uslu saatler, özellikle sağlık ve spor takibi mevzularında öne çıkıyor. Her ne kadar koronavirüs sebebiyle şu anda bir hayli piyasada serinkanlılık yaşansa da uslu saat pazarı, 2022’nin ikinci çeyreğinde yüzde 13’lük bir senelik sihrime kaydoldu. Counterpoint Research tarafından hazırlanan rapora göre Apple, uslu saat pazarındaki liderliğini ikinci çeyrekte de sürdürdü. Apple’ın ilk çeyrekteki yüzde 36.1’lik pazar hisseyi, ikinci çeyrekte yüzde 29,3’e düşse de Amerika Birleşik Devletlerili işletme hala uslu saat pazarının lideri konumunda. Apple’ın sevkiyatları senelik bazda yüzde 8 arkasıydı. Counterpoint’in açıklamasına göre, yeni model tanıtımının tesirinin giderek eksilmesiyle, Apple Watch Series 7 sevkiyatlarındaki düşüş, bir evvelki çeyreğe mukayeseyle daha fazla oldu. Samsung, yüzde 9,2’lik pazar hissesiyle Apple’ın ardından ikinci sırada kendine yer buluyor. Samsung, bir evvelki seneye göre yüzde 40 sihrime kaydolarak ikinci sıradaki yerini sağlamlaştırdı. Özellikle Kuzey Amerika ve Hindistan’da Galaxy Watch 4 acelesi oldukça sevildi. Çin pazarındaki liderliğini gözeten Huawei ise genel satışlarda yüzde 6,8’lik hisseyle üçüncü sırada yer alıyor.